Na czym polega dobry „pi ar” w wydaniu skautowym? Czym zaciekawić innych, gdy jednym kliknięciem można znaleźć się po drugiej stronie ulicy, na drugim końcu Polski, czy znacznie dalej, na przykład… w Brunei? Co, a może przede wszystkim j a k mówić, żeby opowiedzieć czym jest harcerstwo? Jeśli takie pytania to Twój chleb powszedni, co Ty na to, by się podzielić z nami swoim spostrzeżeniami? Co Ty na to, by podzielić się nimi również ze skautami w odległej Azji?  

Wydział Zagraniczny GK ZHP oraz Wydział Komunikacji i Promocji GK ZHP otwierają rekrutację do udziału w międzynarodowym „Workshop on Telling the Scouting Story through the use of Multimedia”, który odbędzie się we wrześniu w Brunei.   Warsztat organizowany jest przez Region WOSM Azja i Pacyfik oraz brunejska organizację skautową – Persekutuan Pengakap Negara Brunei Darussalam (PPNBD).  „Workshop on Telling the Scouting Story through the use of Multimedia” to kolejny już w tym regionie warsztat poruszający tematykę metod prowadzenia promocji i komunikacji.

Koszty udziału  

Zgłaszając się, uczestnik zobowiązuje się do opłacenia: kosztu wpisowego w wysokości 150 USD (w tej cenie wliczone jest wyżywienie, zakwaterowanie (5 nocy), transport lokalny (Brunei), materiały z warsztatów oraz wycieczka edukacyjna), ubezpieczenia oraz dojazdu do lotniska w Warszawie.

  Koszt transportu lotniczego do/z Brunei jest finansowany przez Główną Kwaterę ZHP w ramach programu Polska 2023.  

Kogo szukamy?  

Planowane jest, by delegacja ZHP składała się z dwóch osób – instruktorki i instruktora odpowiedzialnych za promocję i komunikację na poziomie co najmniej chorągwi.   W ramach rekrutacji poszukujemy zatem dwóch osób posiadających bogate doświadczenie i warsztat pracy w obszarze promocji, komunikacji lub PR co najmniej na poziomie chorągwi (szefów lub członków zespołów odpowiedzialnych za ten obszar pracy). Poszukujemy osób, które dobrze czują się zarówno korzystając z nowych mediów (portale społecznościowe, blogi), jak również nie obca im jest praca tradycyjnymi kanałami (np. radio, gazeta).  

Miejsce i termin   Wydarzenie będzie miało miejsce w siedzibie władz PPNBD, w Jalan Gadong w Brunei. Warsztat ma miejsce dniach 7 – 10 września (uczestnicy są proszeni o przybycie na miejsce 6 września, wyjazd 11 września).  

Cel warsztatów  

Wymiana doświadczeń (najlepszych praktyk) w obszarze promocji, komunikacji i PR zarówno w zakresie użycia nowych, jak i tradycyjnych mediów.

Wypracowanie sposobów definiowania i komunikowania misji i roli skautingu w społeczeństwie.

Ulepszenie kanałów komunikacyjnych pomiędzy poziomem Biura Regionalnego WOSM a narodowymi organizacjami skautowymi Regionu Azja-Pacyfik.

Wypracowanie kluczowych komunikatów z zakresu skautowego rzecznictwa (działań komunikacyjnych na rzecz budowani wizerunku skautingu jako wiodącego ruchu młodzieżowego na świecie).

Pogłębienie dyskusji na temat możliwości współpracy pomiędzy skautingiem a agendami ONZ.

Wymagania rekrutacyjne

wiek – powyżej 18 lat,

zaliczona służba instruktorska,

dobra znajomość języka angielskiego – na poziomie co najmniej B2 (prowadzący rekrutację zastrzegają ew. drugi etap rekrutacji w postaci rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim),

opinia właściwego komendanta,

zgoda chorągwianego pełnomocnika ds. zagranicznych do udziału w przedsięwzięciu, doświadczenie w prowadzeniu działań promocyjnych,

komunikacyjnych lub PRowych co najmniej na poziomie chorągwi,

mile widziane ukończenie PR LABu lub innych form kształcenia związanych z tematyką PR,

wykonanie zadania rekrutacyjnego.

Zadanie rekrutacyjne  

Przedstaw w dowolnej formie pomysł na podzielenie się wnioskami i wiedzą z warsztatu z innymi instruktorami ZHP pracującymi w obszarze promocji, komunikacji i PR.  

Zgłoszenie na warsztaty należy wysłać na adres Rzecznik Prasowej ZHP – hm. Moniki Kubackiej ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ) należy do 26 lipca do godziny 23.59.  

Zgłoszenie musi być kompletne i zawierać:  

CV (zawierający m.in. informację o poziomie znajomości języka angielskiego oraz pełne dane kontaktowe);

list motywacyjny zawierający: powody, dla których kandydat chciałby wziąć udział w warsztatach,

wykonane zadanie rekrutacyjne (tj. pomysł na to, jak kandydat zamierza po powrocie podzielić się/upowszechnić zdobytą wiedzę),

opis dorobku kandydata w obszarze skautowej komunikacji, promocji lub PR;

opinię właściwego komendanta,

zgodę chorągwianego pełnomocnika ds. zagranicznych do udziału w przedsięwzięciu,

skan paszportu.

Uwaga 

Co do zasady prosimy o przesyłanie kompletnych zgłoszeń w jednym mailu (w szczególności dotyczy to załączanych pism – np. zgody, opinii czy skanu paszportu).  Ze względu jednak na okres wakacyjny dopuszcza się przekazanie opinii właściwego komendanta oraz zgody chorągwianego pełnomocnika ds. zagranicznych w terminie późniejszym.  

W załączniku oficjalna informacja o warsztatach w języku angielskim

#ŁódzkaTweetuje

 

Przyjaciele i mecenasi naszej chorągwi:

 

 
URZĄD MIASTA ŁODZI ŁÓDZKI URZĄD WOJEWÓDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI W ŁODZI

MUZEUM HISTORII POLSKI

WOJEWÓDZKI

FUNDUSZ 

OCHRONY

ŚRODOWISKA

I GOSPODARKI

WODNEJ W ŁODZI 

REGIONALNE CENTRUM POLITYKI SPOŁECZNEJ

ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SP. Z O.O. W ŁODZI