W imieniu swoim i Harcerskiego Klubu Wodnego DAL, a także Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP, serwisu WODNIACY i Łódzkiego Okręgowego Związku Żeglarskiego wspierających przedsięwzięcie, serdecznie zapraszam do udziału w prestiżowych, międzynarodowych regatach żaglowców - The Tall Ship Races - których tegoroczna odsłona będzie rozgrywała się na Bałtyku. Mamy do dyspozycji szybki jacht, a za sobą doświadczenia wielu ciekawych rejsów morskich na różnych akwenach – czy potrzeba więcej, aby harcerską ekipą spróbować powalczyć o dobre miejsce w wyścigu?
Tegoroczne regaty mają trzy etapy – potrzebujemy trzy załogi. Mimo, że załoga na trzeci odcinek (Ryga-Szczecin) jest już prawie skompletowana, nadal jest możliwość wzięcia udziału w całości regat lub przynajmniej w pierwszych dwóch odcinkach.
Etapy i terminy:
- Race One (Aarhus-Helsinki) - 5-18.07.2013 rok (14 dni),
- Cruis In Company (Helsinki-Ryga) - 19-27.07.2013 rok (9 dni),
- Race Two (Ryga-Szczecin) - załoga 47 ŁWDH - 28.07-05.08.2013 (9 dni).
Wymagania:
- Zgodnie z regulaminem regat uczestnik nie może mieć mniej, niż 15 lat.
- Przynajmniej połowa każdej z załóg musi być w wieku 15-25 lat.
- Oficerem w rejsie może zostać osoba posiadająca stopień sternika jachtowego (mile widziany staż morski na dużych, ciężkich jachtach); opcjonalnie, za zgodą kapitana osoba z innym stopniem żeglarskim i potwierdzonym, bogatym stażem morskim.
Zgłoszenia:
Kapitanem we wszystkich trzech etapach jest Piotr "PanWac" Nowacki. Zgłoszenia należy przesyłać najpóźniej do końca marca na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. . W zgłoszeniu należy podać:
- imię i nazwisko,
- telefon,
- wiek (przedział wiekowy: 15-25 lat; powyżej 25 lat),
- stopień żeglarski i ewentualne doświadczenie morskie,
- przydział w ZHP i pełnioną funkcję
- oświadczenie o opłaconej składce harcerskiej.
Wolne miejsca w poszczególnych rejsach:
- Race One (Aarhus-Helsinki)
- załoga (wiek 15-25 lat): 6
- oficerowie: 2
- pozostali (wiek >15 lat): 2
- Cruis In Company (Helsinki-Ryga)
- załoga (wiek 15-25 lat): 6
- oficerowie: 2
- pozostali (wiek >15 lat): 2
- Race Two (Ryga-Szczecin) - załoga 47 ŁWDH
- załoga (wiek 15-25 lat): lista rezerwowa
- oficerowie: 1
Z uwagi na zmianę systemu stopni żeglarskich w Polsce, udział w rejsie TSR będzie dawał możliwość uzyskania części wymaganego stażu morskiego na stopnie sternika jachtowego i kapitana jachtowego.
Koszt uczestnictwa:
| Etap | Termin | Cena harcerze z ChŁ | Cena harcerze spoza ChŁ | Cena osoby niezrzeszone |
|---|---|---|---|---|
| Race One (Aarhus-Helsinki) |
5 - 18 VII (*) (14 dni) |
1350,00* | 1450,00 | 1550,00 |
|
Cruis-In-Company |
19 - 27 VII (**) |
1000,00* | 1100,00 | 1250,00 |
| Race Two (Ryga-Szczecin) |
27 VII - 5 VIII (***) |
1150,00* | 1250,00 | 1350,00 |
* wejście na jacht 4.07 wieczorem; zdanie jachtu 18.07 wieczorem
** wejście na jacht 18.07 wieczorem; zdanie jachtu 27.07 wieczorem
*** wejście na jacht 27.07 wieczorem; zdanie jachtu 5.08 wieczorem
****cena ze zniżką dla harcerzy z Chorągwi Łódzkiej ZHP
Podane terminy mogą ulec drobnej korekcie w zależności od dostępnych połączeń.
Cena zawiera:
- jacht utrzymany w gotowości do żeglugi;
- aktualne mapy dla przewidzianego akwenu żeglugi;
- miejsca do spania - bez pościeli;
- zaopatrzenie w wodę pitną;
- ubezpieczenie jachtu w zakresie OC i casco;
- ubezpieczenie załogi, oficerów i kapitana w zakresie NNW i KL;
- opłatę postojów w portach/wpisowe na TSR;
- zaopatrzenie w żywność (zakupy prowiantu przynajmniej w części trzeba będzie zrobić w Polsce i zabrać na jacht - tak wyjdzie taniej i zdrowiej :) );
- zaopatrzenie w paliwo i oleje do silnika pomocniczego;
- koszulkę TSR i materiały TSR.
Cena nie obejmuje kosztów dojazdu i powrotu z rejsu/ów.
Przy odpowiednio wczesnych zgłoszeniach załóg istnieje możliwość zorganizowania przejazdu do/z portów wymiany załóg (maksymalny koszt przejazdu w jedną stronę powinien zamknąć się w kwocie 250-300 zł na osobę).
Jacht:
- Typ ożaglowania: kecz bermudzki
- Powierzchnia ożaglowania: 144 m²
- Liczba masztów: 2
- Długość całkowita (L): 18,0 m.
- Szerokość (B): 4,0 m.
- Zanurzenie (D): 3,5 m.
- średnia prędkość pod żaglami: 7,5 Kn
- średnia prędkość na silniku: 7 Kn
- Załoga: 12 osób
Zapraszam - chyba warto wziąć udział :-)
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
Kilka słów o Tall Ship Races:
Pierwszy raz regaty odbyły się w 1956 r. - wcześniej, w 1938 miał miejsce zlot żaglowców w Sztokholmie, w którym brał udział m.in. "Dar Pomorza". Polska bierze udział w regatach od 1972 r., kiedy to zwyciężył "Dar Pomorza".
W ostatniej, zeszłorocznej edycji regat na trasie z St. Malo, przez Lizbonę, Kadyks, La Coruna do Dublina Polacy "zwijali fale". W klasie C, w której zamierzamy startować (jachty od 9,5 do 40 metrów długości z nowoczesnym ożaglowaniem, bez spinakera) pierwsze miejsce zajął DAR SZCZECINA (jednostka podobna wielkością do naszego tegorocznego jachtu), KAPITAN BORCHRDT zdobył pierwsze miejsce w klasie B, a FRYDERYK CHOPIN pierwsze miejsce w klasie A - wśród największych żaglowców. W tym roku start pierwszego wyścigu przewidziano w nieodległym Aarhus w Danii, zaś finał w Szczecinie, który jest gospodarzem tegorocznej edycji.








.gif)

